Mio Spirit 685 LIVE TMC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 38 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Spirit 685 LIVE TMC op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

ivan1 08-03-2013
Geschreven voor: Mio Spirit 685 LIVE TMC

Alhoewel mio op zich een uitstekend apparaat is, is het toestel op 1 jaar tijd al 2 x defect geweest : de eerste keer bleek de laadkabel al na 1 maand defect. Ik heb dan voorlopig de laadkabel gebruikt van mijn vorige mio 475. Blijkbaar zat dit apparaat veel beter in elkaar : beter touchscreen, betrouwbaardere software (die viel/valt niet regelmatig uit) En niet dat vervelende reset knopje waardoor je alles kwijt bent als je wat te enthousiast je gps uitzet... Mio 475 was wel een heel goed toestel. Verder heeft de 685 een erg irritante Vlaamse stem : een zeer robotachtige gevoelloze stem die de straatnamen nog verkeerd uitspreekt ook... De nieuwe software geeft ook nog ns verkeerde instructies : in plaats van "rechts afdraaien" krijg je "omkeren" wat toch iets heel anders betekent (bij mio 475 betekent dat zoiets als rij terug in de richting van waar je komt.

burgkop 09-03-2013

Laadkabel zelf stuk?
Misschien geknikt bij de stekker?
Laat een kabel altijd ruim hangen, dus geen scherpe knik maken, dat geeft op den duur problemen.
Wordt deze kabel ook gebruikt voor de verkeersinfo door te geven?
Dan heb je een probleem.
Gaat het alleen om de voeding, dan heb je voor een paar euro een soepel dun kabeltje, wat ik ook gebruik, is handiger dan de stugge kabel van Mio. Ik heb er ook zo een voor de verkeersinfo, maar gebruik het zelden, alleen stroom nodig van dun kabeltje.
Stemmen kun je aanpassen naar NL stem met MioMoreDesktop als ze niet op de Mio staan.
Let wel de stemmen lijken over gemoduleerd en klinken belabberd.
Mio is hier van op de hoogte, maar men wist mij niet te vertellen of er een oplossing voor komt.

Even een tip: MioMore Desktop wil gelijk updaten als de cdrom van Mio is gebruikt, of op de computer is gezet.
Windows ULTIMATE gebruikers moeten niet updaten, want dan werkt Mio More Desktop niet meer.
Gewoon overslaan en de oude versie gebruiken.
Er is een Conflict met die Update in Windows Ultimate, Mio is daar nog niet uit.
In Windows 8 kan er wel geupdate worden, die werkt goed.